Marka Değerleme Hizmetleri

Marka değerleme, kuruluşlar tarafından sıkça tercih edilen ve markaların değerlerinin saptanmasını hedefleyen bir dizi işlemin genel adıdır. Zaman geçtikçe markaların değerleri değişir ve kimi zaman da kimliğini oluşturduğu kuruluştan çok daha büyük maddi değere sahip olabilir.

Marka Değerleme Neden Yaptırılır?

Marka değerleme hizmetlerinin yaptırılmasının birçok nedeni olabilir. Kuruluşlar marka değerleri hakkında bilgi sahibi olarak çok daha etkin stratejiler ve yol haritaları çıkarmaktadır. Böylece kuruluşun ve marka kimliğinin doğru kullanılarak adımlar atılması sağlanabilir. Peki Marka değerleme neden yaptırılır? Marka değerleme yaptırılırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Kuruluşların marka değerleme yaptırmasında birden fazla amaç olabilir. Bu amaçlardan bazıları aşağıdaki gibidir;

  • Kuruluş bazında marka kimliği oluşturarak yaptığınız yatırımın değerini öğrenmek istiyorsanız marka değerleme yaptırmanız gerekir. Markanızın değerinin artıp artmadığını görmek yatırımlarınızı ne yönde yapmanız gerektiği hususunda size yol gösterici olabilir.
  • Birçok kuruluş içinde bir ortaklık söz konusu olduğunda marka değerleme yaptırılır. Bunun en temel nedeni kuruluş sahibinin ortaklık kurarken doğru bir pazarlık yapabilmesine olanak sağlamaktır. Marka değerinin bilinmesi kuruluş sahibinin ortaklık konusundaki tavrı üzerinde belirleyici bir faktördür.
  • Kuruluş satışa çıkarılmak istendiğinde marka değerleme yaptırılır. Bunun nedeni markanın kuruluşla birlikte var olması ve kuruluşun satılırken marka değerinin de buna dahil ediliyor olmasıdır. Marka değerinin doğru bir şekilde saptanması kuruluşun satış değerini de etkileyecektir.
  • Kuruluşlar kendilerine sponsor bulmak için marka değerini kullanır. Sponsorlar marka değeri yüksek olan kuruluşlara sponsorluk yapmayı tercih ettiği için marka değerini ortaya koymak kuruluşlar için gerekli bir uygulamadır.
  • Birçok kuruluş kredi çekmek istediğinde marka değerleme yaptırır. Kuruluşlara kredi verilirken birçok hususa dikkat edilir. Bu hususlardan biri de kuruluşun sahip olduğu marka değeridir. Kredi çekilmek istendiğinde marka değerinin ortaya konması kredi çekmek için teminat göstermenize benzer. Marka değerinin teminat olarak gösterilmesi işlemi kredi çekerken sıklıkla kullanılan yöntemlerden biridir.
Marka Değerleme Yaptırılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Marka değerleme yaptırılırken dikkat edilmesi gereken birçok husus bulunmaktadır. Öncelikle kuruluşlar marka değerleme işlemlerini kime yaptıracakları konusunda doğru karar vermelidir. Marka değerleme yaptırdığınız kurum sizin için referans kurum olarak görünür. Bu nedenle marka değerleme yapan kurumun uluslararası bağlamda kabul görmüş değerleme ölçütlerini kullanması gerekir.

Elmas Patent marka değerleme bünyesinde verdiği tüm hizmetleri tecrübeli ve alanında uzman çalışanları ile vermektedir. Bununla birlikte marka değerleme yapılırken uluslararası bağlamda kabul görmüş değerlendirme ölçekleri kullanarak markanızın değerini tam olarak saptamaktadır. Profesyonel hizmet anlayışı ile müşteri memnuniyetini önceleyen Elmas Patent ile marka değerleme işlemlerini gönül rahatlığı ile yaptırın.

Marka değerleme hizmetleri hakkında bilgi almak ve merak ettikleriniz hakkında bilgi almak için online destek hattımızdan faydalanabilir ya da doğrudan WhatsApp destek hattımıza ulaşabilirsiniz.